گروه شیمی منطقه ۱۵ تهران

اخبار و اطلاعات و تازه هااز گروه شیمی منطقه ۱۵ تهران

مزایای آموزش الكترونیكی
 
هدف آموزش الكترونیكی ارتقای دانش و مهارت‌های نیروی انسانی با به كارگیری برنامه‌ای به روز و مقرون به صرفه است. در این نوع آموزش، دسترسی فراگیران به مطالب و محتوای دوره وابسته به زمان و مكان نیست. اینترنت می‌تواند راه حلی منطقی برای سازمانها باشد و دستیابی به اهداف آموزشی آنها را محقق سازد. از طریق شبكه‌های رایانه‌ای دسترسی به آموزش الكترونیك دائمی بوده و محدودیتی از لحاظ استفاده از آن برای كاربران، دانشجویان و نیز بقیه افراد جامعه وجود ندارد. تنها نیاز اصلی برای استفاده از آموزش مبتنی بر رایانه و آموزش‌های online، داشتن یك رایانه است. همچنین در آموزش الكترونیكی افراد قادرند در هر ساعت از شبانه‌روز و در تمام هفته به فراگیری اطلاعات مورد نیازشان بپردازند.
در آموزش الكترونیكی از هزینه‌های رفت و آمد، هزینه‌های مربوط به اساتید و مشاوران كاسته و از اتلاف وقت جلوگیری می‌شود. در این آموزش دوره‌های آموزشی می‌توانند به جلسات كوتاه‌تری تقسیم شده و در عوض در روزها و هفته‌های بیشتری ارائه شوند.
3. آموزش الكترونیكی، مانند آموزش سنتی موجب تعامل بین فراگیر و استاد برای درك بهتر مفاهیم می‌شود با این تفاوت كه در بحث دو فراگیر، دیگر اعضای كلاس می‌توانند بدون توجه به بحث به ادامه آموزش بپردازند و ناگزیر از شركت در بحث نمی‌شوند. 4. آموزش شوندگان در کلاس online، وارد محیط عاری از ترسی می‌شوند كه می‌توانند در آن موارد جدیدی را آزمایش كنند و مرتكب اشتباه شوند بدون اینكه خود را در معرض قضاوت دیگران قرار دهند. این قابلیت به ویژه زمانی ارزش دارد كه فراگیران یادگیری مهارت هایی نظیر تصمیم‌گیری و رهبری را تجربه می‌كنند. محیط عاری از ترس، قدرت اعتماد به نفس و خلاقیت فراگیران را بالا خواهد بود.
 
 
مزایا و محدودیتهای آموزش الکترونیکی
 
هدف آموزش الکترونیکی ارتقای دانش و مهارتهای نیروی انسانی با بهکارگیری برنامه ای به روز و مقرون به صرفه است. حتی اگر کارمندان مؤسسه ای وقت کافی برای حضور در کلاسهای سنتی داشته باشند ، باز هم آموزشهای زنده مبتنی بر کلاس درس هزینه بالایی برای شرکت ایجاد خواهد کرد. علاوه بر این ، کارمندان باید همزمان با پیشرفت فناوری ، اطلاعات خود را به روز کنند. از مزایای دیگر آموزش الکترونیک می توان به این موارد اشاره کرد.
 
 
الف. آموزش همیشگی برای همه کس و در همه جا:
 
در این نوع آموزش ، دسترسی فراگیران به مطالب ومحتوای دوره وابسته به زمان ومکان نیست. اینترنت می تواند اره حلی منطقی برای سازمانها باشد و دستیابی به اهداف آموزشی آنها را محقق سازد. از طریق شبکه های رایانه ای دسترسی به آموزش الکترونیک دائمی بوده و محدودیتی از لحاظ استفاده از آن برای کارمندان ، دانشجویان و نیز بقیه افراد جامعه وجود ندارد. تنها نیاز اصلی برای استفاده از آموزش مبتنی بر رایانه و آموزشهای Online ، داشتن یک رایانه است. همچنین ، در آموزش الکترونیکی افراد قادرند در هر ساعت از شبانه روز و در تمام هفته به فراگیری اطلاعات مورد نیازشان بپردازند.
 
 
ب. صرفه جویی در هزینه ها:
 
درآموزش الکترونیکی از هزینه های رفت وآمد و هزینه های مربوط به اساتید و مشاوران کاسته و از اتلاف وقت جلوگیری می شود. در این آموزش ، دوره های آموزشی می توانند به جلسات کوتاه تری تقسیم شده و در عوض در روزها و هفته های بیشتری ارائه شوند.درآموزش الکترونیکی ، مؤسسات کارمندان خود را دست نمی دهند و بازدهی کارکنان افزایش می یابد ، زیرا به رفت و آمد در ساعات پرترافیک نیاز نیست.
 
 
پ. همکاری و تعامل:
 
راه حل آموزش الکترونیکی ، همچون آموزش سنتی ،موجب تعامل بین دانشجو و استاد برای درک بهتر مفاهیم می شود بااین تفاوت که در بحث بین دو دانش آموز ، دیگر اعضای کلاس می توانند بدون توجه به بحث ، به ادامه آموزش بپردازند و ناگزیر از شرکت در بحث نمی شوند. فنون ارتباطات و تدریس در محیط Online، تعاملها را ممکن می سازد. تعامل در آموزش الکترونیکی در محیطهایی مانند اتاقهای گفتگو (Chat Rooms) ، پست الکترونیک (e-Mail) ، تابلوهای اعلانات (Bulletin Board) و غیره امکان پذیر است.
 
 
ت. یادگیری بدون واهمه:
 
دانشجویانی که در یک دوره Online ثبت نام می کنند ، وارد محیط عاری ازریسکی (Risk Free) می شوند که می توانند در آن موارد جدیدی را آزمایش کنند و مرتکب اشتباه شوند بدون اینکه خود را در معرض قضاوت دیگران قرار دهند. این قابلیت ف به ویژه زمانی ارزش دارد که دانش آموزان یادگیری مهارت هایی نظیر تصمیم گیری و رهبری را تجربه می کنند. محیط عاری از ترس ، قدرت اعتمادبه نفس و خلاقیت فراگیران را بالا خواهد برد.
 
 
ث. قابلیت انتخاب سطوح مختلف:
 
در آموزش الکترونیکی ، دانشجویان با توجه به راهنمایی های انجام شده ، می توانند سطوح و دوره های آموزشی مورد نیازشان را در کوتاه ترین زمان ممکن انتخاب کنند. در هر مرحله از آموزش الکترونیکی که دانشجواحساس کندسطح مورد نیازش رابه درستی انتخاب نکرده است ، می تواند با گذراندن مراحل لازم وارد دیگر سطوح دوره های آموزشی شود.
 
 
ج. سنجش سطح در هر مقطع:
 
درآموزش الکترونیکی ، برای دانشجو ، قبل از ورود به دوره آموزشی ، یک مرحله آزمون در دوره انتخابی گذاشته می شود که دانشجو با توجه به اطلاعات قبلی خود و نتایج این آزمون ، برای ادامه آموزش تصمیم می گیرد. به علاوه ، در هر زمان از دوره آموزشی دانشجو می تواند در آزمون پایان دوره شرکت کرده و نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کند.
 
 
چ. آموزش به روز:
 
برای مؤسسات و شرکتهای تولیدی و آموزشی مسئله مهم تربیت نیروها با توجه به پیشرفت فناوری است تا آنها را برای ورود به بازارهای رقابت و کسب سود بیشتر آماده کنند. در آموزش الکترونیکی ، مدیران آموزشی می توانند صفحات و محتواهای آموزشی خود را باتوجه به نیازهای جامعه و بازار کار ،لحظه به لحظه تغییر دهند در حالی که درآموزش سنتی مراحل بازبینی و تغییر محتوا ، ماهها به طول می انجامد.






گروه شیمی منطقه ۱۵


آخرین پست ها


آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :